Infrastruktúra Szabályozás Ellenőrzés Balesetmegelőzés Emberi tényező Hírek, aktualítások Szakcikkek
2010. március 28- 30. között rendezték meg a Road Safety on 4 Continents elnevezésű konferenciát Abu Dhabiban, mely immár a 15. közúti biztonságról szóló tanácskozás volt. Első alkalommal, 1987-ben két kontinens állt a középpontban, Európa és Észak-Amerika. 2000-ben Afrika, 2005-ben Ázsia is csatlakozott. Bár a hangsúly az említett négy földrészen van, más kontinensről is fogadnak részvevőket. A konferencián 2005-ben és 2007-ben számos delegáció vett részt Dél-Amerikából és Ausztráliából. A konferencián részt vett Prof. Dr. Holló Péter, a KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. kutató professzora, aki a magyarországi közlekedési stratégiáról tartott szakmai előadást.
A PRAISE Projekt bemutatása Becslések szerint Európában tízből hat halálos munkahelyi baleset egy közúti baleset következménye. Az Eurogip adatai magukba foglalják a munkába járás, illetve a munkavégzés közben elszenvedett baleseteket is. Az utak használata szerves részét képezi a dolgozók mindennapjainak, éppen ezért elfogadhatatlan, hogy egy ilyen „hétköznapi rutincselekvés” ilyen mértékű sérüléses, vagy akár halálos kockázattal járjon. Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) 2009-ben indította el PRAISE nevű projektjét, amelynek célja a nemzetközi jó gyakorlatok és példák összegyűjtése, rendszerezése, és a munkáltatókhoz való eljuttatása, elősegítve ezzel a munkába járás során, illetve a munkavégzés közben történt közúti balesetek számának csökkentését.
A Safety Science tudományos lapban megjelent cikk a hatékonyság és az „azonos megítélés elve” – mint célok a közlekedésbiztonsági politikákban – közötti kapcsolatot vizsgálja. A tanulmány fő kérdése az, hogy a csak költség-haszon elemzés alapján meghozott döntéseket nevezhetjük-e „azonosan egyenlő megítélésűnek” vagy fairnek.
Közlekedésbiztonsági verseny egy résztvevő szemével A Roads to Respect (R2R) program 2008-ban indult az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) szervezésében, a 3M és a Toyota kiemelt támogatásával. A program célja, hogy minél egyszerűbb forgalomtechnikai eszközök segítségével csökkentse a közlekedési balesetek számát az európai országokban. A szervezők egy 5 napos felkészítő tréning keretében adnak útmutatást a programban részt vevő egyetemi hallgatók számára a hallgatók által kijelölt probléma megoldására, amit tanáraik és a helyi szakmai szervezetek segítségével kell megvalósítaniuk a következő szűk egy évben. 
Jelenlegi tapasztalatok és újszerű megoldások A közúti baleset-megelőzést célul kitűző kampányok értékelése még mindig inkább kivétel, mint alkalmazott gyakorlat. Ezért lehetséges, hogy Európa-szerte nem mindig kellően hatásos kampányok és technikák terjedtek el. Több kezdeményezés az új, fejlett módszereket és eszközöket figyelmen kívül hagyja. Ezért nagyon fontos a különböző kampányok törekvéseinek megvitatása. A cikk bemutatja a leggyakoribb kampánystratégiák előnyeit és hátrányait, valamint számos új, ígéretesnek látszó módszert. Annak érdekében, hogy be tudjuk illeszteni ezeket a módszereket a közúti közlekedésbiztonsági kampányokba, meg kell vizsgálnunk a közlekedők viselkedését és viselkedésük megváltozását. 
(1)(2)(3)(4)(5)(6)(7)(8)(9)10(11)(12)(13)(14)(15)
Projektek, balesetmegelőzés