Infrastruktúra Szabályozás Ellenőrzés Balesetmegelőzés Emberi tényező Hírek, aktualítások Szakcikkek
Nagyszabású közlekedésbiztonsági kampányt indított az ÁAK Zrt. a leállósávon történő balesetek megelőzéséért „Van Magyarországon 5 négyzetkilométernyi terület, ahol a túlélési esély mindössze 20 perc.” – ezzel a rendkívül figyelemfelkeltő nyitómondattal hirdette meg a leállósávon történő balesetek megelőzéséért indított nagyszabású kampányát az Állami Autópálya Kezelő Zrt. 2011 februárjában. A riasztó számadatok mögött a leállósáv helytelen és sokszor felelőtlen használata áll. Az ÁAK Zrt. álláspontja szerint az autópályák záróvonallal leválasztott sávja több figyelmet és egy esetleges névváltoztatást is igényelne.
Az EuroRide2009 program célja és eredményei Köztudott, hogy a motorkerékpárosok baleseti kockázata sokkal nagyobb, mint a gépkocsit használóké. Az EuroRide 2009 nemzetközi motorkerékpáros közlekedésbiztonsági program célja az volt, hogy növelje a motoros közlekedés biztonságát a Fehér Könyv célkitűzéseivel összhangban.
A közlekedésbiztonsággal kapcsolatos európai iránymutatás 2011-2020 Az Európai Unió közúti közlekedésbiztonsági hatáskörét az 1993. évi Maastrichti Szerződés alapozta meg. Az EU közlekedésbiztonsági célkitűzéseit tartalmazó, a 2001-2010 és a 2011-2020 közti időszakra vonatkozó „Fehér Könyv” fő célkitűzése hasonló: 50%-kal csökkenteni a közúti balesetek halálos áldozatainak számát. A közúti közlekedésbiztonság rendkívül fontos szerepet tölt be a 2011–2020 közötti uniós közlekedéspolitikában.
A Közlekedésbiztonsági Akcióprogram megállapításai Az utóbbi közel 35 év közlekedésbiztonsági statisztikai adatait tanulmányozva érdekes tendenciákat figyelhetünk meg. A közúti gépjárművek, a személysérüléses balesetek és az ezek következtében meghaltak számának alakulásánál szembeötlő, hogy különböző hosszúságú javuló és romló időszakok váltották egymást 1976 és 2009 között. Jelenleg – 2006-tól – javuló helyzet jellemzi a hazai közúti biztonságot, ami várhatóan tovább folytatódik. A Közlekedésbiztonsági Akcióprogram kidolgozásában részt vettek a KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. Közlekedésbiztonsági és Forgalomtechnikai Tagozatának munkatársai is.
Az Európai Közösségek Bizottsága a 2001-2010-ig érvényes „Fehér Könyv”-ben azt a célt tűzte ki, hogy 2010-re 50%-kal csökkenjen a közúti balesetek halálos áldozatainak száma a 2001. évi értékhez képest. A célkitűzés teljesítése évenként mintegy 27.000 ember életének megmentését jelentené, tekintettel arra, hogy 2001-ben az Európai Unió jelenlegi 27 tagállamának területén mintegy 54.000-en vesztették életüket közúti balesetben. 
(1)(2)(3)(4)(5)(6)(7)(8)(9)(10)(11)(12)(13)14(15)
Projektek, balesetmegelőzés