Infrastruktúra Szabályozás Ellenőrzés Balesetmegelőzés Emberi tényező Hírek, aktualítások Szakcikkek
Svédország a közlekedésbiztonság növelése érdekében az ittas vezetés visszaszorításán fáradozik. A Svéd Közlekedéstudományi Intézet (VTI) tanulmányban foglalta össze a jelenlegi helyzet elemzését és a javasolt intézkedéseket. A vizsgálat célja a joggyakorlat elemzése volt, ahol kapcsolatot próbáltak felállítani a büntetés súlyossága, és a járművezető ittasságának mértéke között.
Bemutatták a közlekedési szakma képviselőnek a biztonságos közlekedésre felkészítés programjának alapjait és célkitűzéseit   2011. április 12-én a Közlekedéstudományi Intézetben mutatkozott be az Élet Úton program. A rendezvényen részt vettek a közlekedési szakma jeles képviselői. A délelőtti előadásokon a biztonságos közlekedésre felkészítés fontosságáról esett szó, délután több munkacsoportban komoly szakmai munka folyt az Élet Úton bevezetésével kapcsolatos témakörökben.
2010-ben 550 ember halt meg közúti balesetben Észak-Rajna – Vesztfáliában, és több mint 12.000 ember sérült meg súlyosan. Bár a közúti balesetek száma évről évre csökken, mégis elfogadhatatlanul magas a közúti áldozatok száma. A Crash Kurs NRW kezdeményezés célja a közlekedők kockázatvállaló magatartásának csökkentésén keresztül a közúti közlekedési balesetek számának csökkentése 
A DRUID program arra a kérdésre keres válaszokat, hogy miképp hatnak a drogok és gyógyszerek a sofőrök vezetési képességére. A projektben 20 európai országból vettek részt olyan szervezetek, amelyek a kiemelkedő eredményekkel és tapasztalatokkal rendelkeznek a közlekedésbiztonság területén. A cél a drogok okozta közlekedésbiztonsági kockázatnövekedés tendenciáinak mélyebb megértése volt, emellett olyan javaslatok kerültek megfogalmazásra, amelyek elősegítik a prevenciós tevékenységet.  Magyarországot a programban a Szegedi Tudományegyetem képviselte.
A Safe & Sober kampány elsődleges célja, hogy felhívja a figyelmet az alkohol okozta közúti balesetek problémájára (különösen a felzárkózó EU tagállamokban), a politikai vezetők és a privát szektor magas szintű döntéshozói körében. A kampány első három éves ciklusa során sikerrel dolgozták ki az ittas vezetés megelőzését célzó helyi, regionális és országos irányelveket.
(1)(2)(3)4(5)(6)(7)(8)(9)(10)(11)(12)(13)(14)(15)
Projektek, balesetmegelőzés