Infrastruktúra Szabályozás Ellenőrzés Balesetmegelőzés Emberi tényező Hírek, aktualítások Szakcikkek
Az OECD becslései alapján a gépjárművezetők 50%-a túllépi a megengedett sebességet. A sebességtúllépés pedig az egyik leggyakoribb balesethez vezető ok. Ez a tény arra sarkallja a szakembereket, hogy a közlekedésbiztonság növelése érdekében olyan hosszú távon is hatékony intézkedéseket dolgozzanak ki, melyekkel a megengedett sebesség betartására ösztönzi a gépjárművezetőket. 
A motorkerékpárosok a közúti közlekedés kiemelkedően veszélyeztetett résztvevői. A motorkerékpárosok részarányának növekedésével a közlekedésbiztonság fenntartható fejlesztése érdekében szükségessé vált egy olyan összetett vizsgálat, amely a motorkerékpáros közlekedés humán tényezőit elemzi. A 2009-ben útnak indított 2-BE-SAFE kutatási és fejlesztési projekt középpontjában a motorosok részvételével bekövetkezett balesetek vizsgálata áll.
A CIECA-t (Nemzetközi Gépjárművezetői Vizsgabizottság, franciául Commission Internationale des Examens du Conduit Automobile) 1956-ban Hollandiában alapították, jelenleg a székhelye Brüsszelben található. A 2010. évi soros, 42. Közgyűlését és Nemzetközi Kongresszusát a Nemzeti Közlekedési Hatóság meghívására június 3-4-én Budapesten tartotta.
A „Szuperbringa program” egy országos kerékpáros közlekedésbiztonsági program az általános iskolások részére. A kampány a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, a KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft, az Országos Rendőr Főkapitányság Országos Balesetmegelőző Bizottsága és a Nemzeti Közlekedési Hatóság együttműködésével a Közlekedésbiztonsági Akcióprogram Titkárságának koordinációja alatt valósul meg. A Szuperbringa Programot és nyomtatott anyagait április 12-én az Élet Úton program szakmai konferencián mutatták be először a szakma képviselőinek.
  - A Vision Zero program Svédországban - A svéd parlament 1997-ben hirdette meg a Vision Zero programot. Ennek célja, hogy 2020-ra 50%-kal, 2050-re pedig 0-ra csökkenjen a halálos kimenetelű közlekedési balesetek száma Svédországban. Ez az európai közlekedéspolitikában rendhagyó célkitűzés volt akkor, mára több ország próbálja adaptálni közlekedésbiztonsági stratégiájába.
(1)(2)(3)(4)5(6)(7)(8)(9)(10)(11)(12)(13)(14)(15)
Projektek, balesetmegelőzés