 
Az Európai Unió területén egyre több szervezet foglalkozik közlekedésbiztonsági témákkal, a szervezeteken belül pedig számos szakember végez ilyen irányú kutatásokat. Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) a közlekedésbiztonságban jártas szakembereket tömöríti, és nemzetközi együttműködéssel több ország szakmai tudásbázisát összekapcsoló kutatási tevékenységeket végez. A magas színvonalú, átfogó kutatások eredményeinek felhasználásával kidolgozott megállapításokat, javaslatokat a szervezet eljuttatja a szakma képviselőihez, a törvényhozókhoz, illetve a közlekedőkhöz.
|
Az IRTAD-ot (International Road Traffic and Accident Database), azaz a nemzetközi közúti és baleseti adatbázist az OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development) az ITF-fel karöltve (International Transport Forum) hozta létre 1988-ban Párizsban, azzal a céllal, hogy rendelkezésre álljon egy olyan adatbázis, mely összesített közúti és közlekedésbiztonsági adatokat szolgáltat az európai, és a kontinensen kívüli országokról.
|
Országokon átívelő kutatás és fejlesztés a közlekedés biztonságáért
Bár az Európai Unió tagországaiban az eddigi közlekedésbiztonsági szabályozások eredményei kedvező hatást gyakoroltak a közlekedésbiztonsági statisztikákra, sajnálatos módon a közúti közlekedés még mindig „veszélyes üzem”. Ennek a problémának a megoldására hozták létre FERSI (Forum of European Road Safety Research Institutes) néven az európai közlekedésbiztonsági kutatóintézeteket és egyetemeket tömörítő szervezetet, ami egymás tapasztalatait felhasználva tevékenykedik, sok más kiváló szakember mellet a magyar KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. munkatársaival is.
|
A közlekedésbiztonság, azon belül is a közúti közlekedés az a terület, amivel minden ember nap mint nap találkozik, akárhol is él Európában. A téma kiemelkedő fontossága miatt alakult meg – a szakemberek összefogására – az Útügyi Világszövetség 1909-ben. Szervezet fő célja a társadalom tájékoztatása és a törvényhozás támogatása. Magyarországról Prof. Dr. Holló Péter, a KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. kutató professzora segíti a nemzetközi szervezet működését-
|
Az Európai Unió területén 7-8 óránként követeli egy gyermek életét a közúti közlekedés. A hazai felmérések és a Központi Statisztikai Hivatal adatai azt mutatják, hogy a közlekedési balesetekben évente több mint 2000 gyermek veszti életét, és ezeknek több mint fele utasként. Ez figyelmeztető jel: a jövőben mind a szülőknek, mind a jármű vezetőjének nagyobb felelősséggel, nagyobb odafigyeléssel, biztonságosabban kell közlekedniük.
|
Projektek, balesetmegelőzés
Copyright (C) Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram Titkársága. All rights reserved | 1066 Budapest, Teréz krt. 38., telefon: 3731 481 | kozszemle@kozszemle_hu
|