Infrastruktúra SzabályozásEllenőrzés Balesetmegelőzés Emberi tényező Hírek, aktualítások Szakcikkek
A fiatalok egyszerre a rossz közlekedésbiztonság mai első áldozatai, valamint a holnap járművezetői és úthasználói. A legfiatalabb kortól kezdődő közlekedésre nevelés az egyetlen járható útja a tudatos közlekedéshez kapcsolódó folyamatos szemléletformáló tevékenységnek. Az általános iskola így kiemelt szerepet játszik ennek megvalósításában.
Az EuroRide2009 program célja és eredményei Köztudott, hogy a motorkerékpárosok baleseti kockázata sokkal nagyobb, mint a gépkocsit használóké. Az EuroRide 2009 nemzetközi motorkerékpáros közlekedésbiztonsági program célja az volt, hogy növelje a motoros közlekedés biztonságát a Fehér Könyv célkitűzéseivel összhangban.
A kerékpározás egyre nagyobb szerepet játszik a közúti közlekedésben, különösen a lakott területeken, városokban, hiszen ma már nem csak a szabadidő eltöltésének, hanem egyre inkább a munkába járásnak is kedvelt és olcsó módja. A kerékpározás térnyerése ugyanakkor sajnálatosan együtt járt a közúti balesetek számának növekedésével.
Az ezredforduló óta a közlekedésbiztonság terén olyan új, kedvezőtlen trendek alakultak ki, melyek sürgős beavatkozást igényelnek. Az elmúlt évek helyzetelemzése alapján az elkövetkezendő három évben kiemelt figyelmet kell fordítani a motorkerékpárosokra, a kerékpárosokra, továbbá a közúti közlekedés legvédtelenebb résztvevőinek számító gyermekek, illetve idős emberek biztonságára.
A közlekedés „legvédtelenebb” résztevői a gyalogosok és a kétkerekű járművek vezetői, akiknek az esetében közúti baleset esetén a súlyos és a halálos sérülések kialakulásának a veszélye - egyéb védettség hiányában – igen magas. Magyarországon 2006-ban 3.491 gyalogos elütés történt, melyből 212 halálos sérüléssel járt. A kérdéskör kiemelt kezelését indokolja, hogy a közúti balesetben meghaltak közül minden hatodik a gyalogosként vett részt a közlekedésben.
(1)2
Védtelen közlekedők