 
A CIECA-t (Nemzetközi Gépjárművezetői Vizsgabizottság, franciául Commission Internationale des Examens du Conduit Automobile) 1956-ban Hollandiában alapították, jelenleg a székhelye Brüsszelben található. A 2010. évi soros, 42. Közgyűlését és Nemzetközi Kongresszusát a Nemzeti Közlekedési Hatóság meghívására június 3-4-én Budapesten tartotta.
|
A kerékpározás egyre nagyobb szerepet játszik a közúti közlekedésben, különösen a lakott területeken, városokban, hiszen ma már nem csak a szabadidő eltöltésének, hanem egyre inkább a munkába járásnak is kedvelt és olcsó módja. A kerékpározás térnyerése ugyanakkor sajnálatosan együtt járt a közúti balesetek számának növekedésével.
|
Bár számos szakmai fórum kiemelt témája a tehergépjárművek közlekedésbiztonsága, a hazai közlekedésbiztonsági munkában kissé elhanyagoltnak érződik a velük kapcsolatos problémakör, sokkal inkább előtérbe kerülnek környezeti, környezetterhelési vonatkozásban, holott közlekedésbiztonsági kockázatuk is kiemelkedő.
|
A közlekedési szabályok megszegése legtöbb esetben közlekedésbiztonsági kockázattal jár. A kockázat mértéke azonban jelentősen különböző. Amíg az enyhébb súlyú szabálysértések szerencsés esetben a közlekedés többi résztvevőjére csekély veszélyt jelentenek, addig más szabályszegések elkövetése könnyen tragédiához vezethet.
|
A közlekedési balesetek főbb okai az elmúlt években gyakorlatilag nem változtak. A balesetek rendőrség által nyilvántartott okai között változatlanul első helyen emelhető ki a sebesség nem megfelelő megválasztása (abszolút és relatív gyorshajtás), másodikként az elsőbbségi jog meg nem adása, harmadikként pedig a kanyarodás szabályainak meg nem tartása.
|
Emberi tényező
Copyright (C) Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram Titkársága. All rights reserved | 1066 Budapest, Teréz krt. 38., telefon: 3731 481 | kozszemle@kozszemle_hu
|