Infrastruktúra Szabályozás Ellenőrzés Balesetmegelőzés Emberi tényezőHírek, aktualítások Szakcikkek
Az Európai Unió területén egyre több szervezet foglalkozik közlekedésbiztonsági témákkal, a szervezeteken belül pedig számos szakember végez ilyen irányú kutatásokat. Az Európai Közlekedésbiztonsági Tanács (ETSC) a közlekedésbiztonságban jártas szakembereket tömöríti, és nemzetközi együttműködéssel több ország szakmai tudásbázisát összekapcsoló kutatási tevékenységeket végez. A magas színvonalú, átfogó kutatások eredményeinek felhasználásával kidolgozott megállapításokat, javaslatokat a szervezet eljuttatja a szakma képviselőihez, a törvényhozókhoz, illetve a közlekedőkhöz.
Az IRTAD-ot (International Road Traffic and Accident Database), azaz a nemzetközi közúti és baleseti adatbázist az OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development) az ITF-fel karöltve (International Transport Forum) hozta létre 1988-ban Párizsban, azzal a céllal, hogy rendelkezésre álljon egy olyan adatbázis, mely összesített közúti és közlekedésbiztonsági adatokat szolgáltat az európai, és a kontinensen kívüli országokról.
Országokon átívelő kutatás és fejlesztés a közlekedés biztonságáért Bár az Európai Unió tagországaiban az eddigi közlekedésbiztonsági szabályozások eredményei kedvező hatást gyakoroltak a közlekedésbiztonsági statisztikákra, sajnálatos módon a közúti közlekedés még mindig „veszélyes üzem”. Ennek a problémának a megoldására hozták létre FERSI (Forum of European Road Safety Research Institutes) néven az európai közlekedésbiztonsági kutatóintézeteket és egyetemeket tömörítő szervezetet, ami egymás tapasztalatait felhasználva tevékenykedik, sok más kiváló szakember mellet a magyar KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. munkatársaival is.  
A közlekedésbiztonság, azon belül is a közúti közlekedés az a terület, amivel minden ember nap mint nap találkozik, akárhol is él Európában. A téma kiemelkedő fontossága miatt alakult meg – a szakemberek összefogására – az Útügyi Világszövetség 1909-ben. Szervezet fő célja a társadalom tájékoztatása és a törvényhozás támogatása. Magyarországról Prof. Dr. Holló Péter, a KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. kutató professzora segíti a nemzetközi szervezet működését-
A DaCoTa projekt bemutatása A közlekedési balesetek komoly hatással vannak az európai társadalmakra. 2008-ban több mint 38.000 ember vesztette életét és több mint 1,2 millióan sérültek meg közlekedési balesetben. A balesetek által okozott költségek becslések szerint több mint 160 milliárd eurót tettek ki 2008-ban. Az EU által finanszírozott SafetyNet projekt létrehozta az Európai Közlekedésbiztonsági Megfigyelőközpontot (ERSO), hogy összegyűjtse a rendelkezésre álló adatokat és tudásanyagot, ezzel segítve a közlekedésbiztonsági döntéshozást.
(1)(2)3(4)
Közlekedésbiztonsági szervezetek