Infrastruktúra Szabályozás Ellenőrzés Balesetmegelőzés Emberi tényező Hírek, aktualítások Szakcikkek
A nemzetközi statisztikák alapján az idősek körében átlagosan több súlyos baleset történik, mint a fiatalabb korosztályokban. Ezekben a balesetekben leggyakrabban a 75 évnél idősebbek sérülnek meg súlyosabban, főleg gyengébb fizikai állapotuk miatt. Ez a korosztály a fizikai és szellemi leépülésből származó korlátokkal is szembe kell, hogy nézzen, mint például a reakcióidő meghosszabbodása. Gyakran ez is szerepet játszik az időseket ért balesetek bekövetkezésében. A kutatások szerint az idős járművezetők leggyakrabban útkereszteződésekben, balra kanyarodás közben okoznak balesetet. Szerencsére léteznek azonban olyan technikai felszerelések, amelyek csökkentik az idősek baleseti kockázatát azáltal, hogy azok többlet információval látják el őket. Éppen ezért a közúti közlekedésbiztonság javítása érdekében nagyon fontos ezen eszközök idősebb korosztályhoz való eljuttatása, bemutatása és alkalmazásának elősegítése. Az alábbiakban a Holland Közlekedésbiztonsági Kutatóintézet (SWOV) idős közlekedőkre vonatkozó kutatási anyagát mutatjuk be.
A Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. a közlekedésbiztonság fenntartható fejlesztése érdekében átfogó kutatómunkát végez a forgalmi rend felülvizsgálat megalapozása érdekében. A kutatás a különféle útkialakítások esetén „szükséges és elégséges” jelzések meghatározásánál a forgalmi rend felülvizsgálatának alapelveit, valamint a jelzésrendszer potenciális hibáinak feltárása során meghatározott veszi figyelembe.
A főúthálózat közúti jelzésrendszerének potenciálisan veszélyt jelentő hibáit a forgalmi rend tervezési és kivitelezési feltételrendszere alapján csoportosítva tárhatjuk fel. A Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. közlekedésbiztonság fejlesztése érdekében végzett tevékenységének részeként széleskörű felmérést végez a potenciálisan veszélyt jelentő jelzések hiánya, valamint a többletek, illetve nem a valóságnak megfelelő jelzések feltárása, értékelése érdekében.
- A Közlekedési Csevejde bemutatása - A Közlekedési Csevejde egy olyan online fórum, ahol mindenkinek lehetősége nyílik bármilyen – közlekedési témájú – kérdés feltételére. A holnap alapja, hogy az internet nyújtotta névtelenség mögé rejtőzve az emberek bátrabban merik megfogalmazni azokat a kérdéseket, amiket a KRESZ-vizsgájuk birtokában maguknak is tudniuk kellene.  
2011. január 1-jétől ismét változott a KRESZ. A módosítások legfőképpen a tehergépjárműveket érintik, ugyanis a 7,5 tonna össztömeget meghaladó teherautók az autópályákon és autóutakon 6 és 22 óra között nem előzhetnek, valamint nem haladhatnak összefüggő sorban. Ez azt jelenti, hogy a szóban forgó járműveknek olyan követési távolságot kell tartaniuk, amely lehetővé teszi, hogy közéjük legalább egy hasonló hosszúságú járműszerelvény beférjen. Az új KRESZ szabályokat főleg a közlekedésbiztonság javítása és a torlódások megelőzésének céljából alkották meg. 
1(2)(3)
Szabályozás és ellenőrzés