Infrastruktúra Szabályozás Ellenőrzés Balesetmegelőzés Emberi tényező Hírek, aktualítások Szakcikkek
A CIVITAS egy olyan európai szervezet, ami a tagországok városainak közlekedésfejlesztési intézkedéseihez nyújt támogatást, legyen az akár technológiai újítás vagy politikai intézkedés. A tevékenység irányulhat környezetvédelemre, a fenntartható közlekedés elősegítésére, a közösségi közlekedés fejlesztésére, valamint a közlekedésbiztonság mutatóinak javítására. A cikkben olyan tevékenységeket mutatunk be, amelyek hatékonyan támogatták az egyes városok közlekedésbiztonságának javulását.
A NiT Hungary az áru- és személyszállító magán- és társas vállalkozások, valamint az egyéb nemzetközi és belföldi tevékenységet végző fuvarozó vállalkozások által elvárható és meghatározott szakmai érdekvédelmi, érdekképviseleti, valamint gazdasági feladatok ellátását tűzte ki céljául. A testület alapvető küldetéseként jelöli meg a közlekedésbiztonság javítását. Ehhez elengedhetetlen a nehézteher-gépjárműveket érintő közúti balesetek számának csökkentése. A NiT Hungary ennek kulcsát a járművezetők képzésében látja, amelynek mai helyzete a tapasztalatok alapján további fejlesztésre szorul. A képzés javítása érdekében pontokba szedve összefoglalták azokat a fő célokat, amelyek szakmai véleményük alapján elengedhetetlenül szükségesek ahhoz, hogy olyan járművezetők vegyenek részt a közlekedésben Európa közútjain, akik megfelelő szakmai háttérrel rendelkeznek a biztonságos közlekedéshez és a kialakuló veszélyhelyzetek megfelelő kezeléséhez. 
Gyorsuló világunk, azon belül is a közlekedés megfelelő és legfőképpen biztonságos működéséhez elengedhetetlen feltétel a gyors és hatékony kommunikáció. Fontos, hogy minél rövidebb időn belül jussunk hozzá azokhoz az információkhoz, amelyek elősegíthetik a balesetek elkerülését, a hatékony közlekedést és a környezet kímélését. Az ITS rendszerek és szolgáltatások ezt hivatottak támogatni, és megvalósítani.
A „School Streets”-t először 1989-ben vezették be egy bolzanoi általános iskolákban. A „School Streets” korlátozott behajtási övezeteket jelent az általános iskolák környékén, melyek általában ott kerülnek kijelölésre, ahol a szülők reggel kiteszik, illetve délután felveszik gyermekeiket. Az övezetek kijelölésének célja a forgalomnagyság mérséklése az iskolák környékén, valamint a gyermekek számára az önálló közlekedés lehetőségének biztosítása. A „School Streets” mára már egy intézmény, - ahogy azt már a múltban bizonyították - egy átfogó terv része, amely környezeti és mobilitási szempontokat előtérbe helyező utcai közlekedés oktatásán alapul
A közlekedésben leginkább a gyermekek vannak kitéve a veszélyeknek, hiszen köztudott, hogy a gyermekek képességeik, adottságaik miatt a legkevésbé alkalmasak az önálló közúti közlekedésre. A szakemberek gyakran felhívják a figyelmet arra, hogy a közlekedő gyermek másként lát, hall, gondolkodik és cselekszik, mint egy felnőtt. Általában védtelen gyalogosként, kerékpárosként közlekednek, vagy jármű utasaként vesznek részt a közlekedésben, ahol a vezető közlekedési magatartásától függ a biztonságuk. A védtelenségükhöz az is hozzájárul, hogy a gyermekek a veszélyérzet hiánya miatt gyakrabban cselekednek kockázatosan és meggondolatlanul. 
(1)(2)(3)4(5)(6)
Szakcikkek, tanulmányok