Az utóbbi évek közlekedésbiztonsági adatait elemezve határozottan javuló tendenciát figyelhetünk meg mind a halálos kimenetelű, mind a személyi sérüléssel járó közúti balesetek területén. A csökkenés ellenére további korlátozó intézkedéseket és súlyosabb szankciókat hoztak meg a közúti közlekedésben résztvevők magatartásának szabályozására, amellyel lehetőség van további emberéletek megmentésére.
|
A közúti közlekedés biztonsága és zavartalansága fontos társadalmi érdek. A biztonságos és zavartalan közlekedés alapvető feltétele, hogy a közlekedési szabályokat a társadalom elfogadja és betartsa. A mobilitási igények növekedésének hatására a közúti forgalom rendjét Európában már a 19. században is igyekeztek meghatározni. Magyarországon 1929 óta szabályozza a jogrendszer a közúti közlekedést. A KRESZ fejlesztése eljutott odáig, hogy az indokolt mobilitási igények kielégítése érdekében figyelembe veszi a lakosság szempontjait, véleményét is. A KTI Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft. kutatása a KRESZ fejlesztésének kommunikációs céljait és eszközrendszerét elemzi részletesen.
|
2011. április 6-7. között Budapesten rendezték meg a TISPOL (European Traffic Police Network) Lifesaver projekt zárókonferenciáját. A konferencián részt vettek a TISPOL szervezet vezetői, valamint a Belügyminisztérium, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium, az ORFK és a közlekedési szakma neves szakemberei. Az előadók összefoglalták az elmúlt évek szakmai összefogásának tapasztalatait, és felvázolták a közlekedésbiztonság fejlesztésének lehetséges irányait.
|
A következő évtized feladatait tartalmazó európai uniós program is hangsúlyozza, hogy a közlekedésbiztonsági politika hatékonysága nagyban múlik az ellenőrzések gyakoriságán, a biztonsági előírások betartásán.
|
A szabályozás a közlekedésbiztonság javításának egyik fontos „háttér területe”. A szabályozás eszközeivel teremthető meg az a jogszabályi környezet, mely a sikeres tevékenység végzéséhez nélkülözhetetlen, s melynek hiányában más közlekedésbiztonságot szolgáló intézkedéseket (pl. közúti ellenőrzéseket) sem lehet hatékonyan megvalósítani.
|
Szabályozás és ellenőrzés
Copyright (C) Közúti Közlekedésbiztonsági Akcióprogram Titkársága. All rights reserved | 1066 Budapest, Teréz krt. 38., telefon: 3731 481 | kozszemle@kozszemle_hu
|