Infrastruktúra Szabályozás Ellenőrzés Balesetmegelőzés Emberi tényező Hírek, aktualítások Szakcikkek
A Svéd Közúti és Közlekedési Kutatóintézet (VTI) egy független szervezet, ami nemzetközi szinten is élen jár a közlekedési tudományok területén. 190 alkalmazottjával a VTI Svédország legnagyobb közlekedési kutatóintézete. A közlekedés minden alágazatával foglalkoznak, legyen az biztonsági, gazdasági, társadalmi, infrastrukturális, vagy környezeti vonatkozású.
A GALILEO program az Európai Unió és az Európai Űrügynökség közös vállalkozása, amelynek célja, hogy létrehozza az első olyan világméretű műholdas infrastruktúrát, amely kifejezetten polgári célokat szolgál. A jelenleg elterjedt GPS szolgáltatás versenytársaként jelentős gazdasági hasznot, és az amerikai rendszertől való függetlenséget várnak az illetékesek. A program kedvező hatást gyakorol a közlekedés biztonságára is.
A Volvo „Drive towards Zero Injuries” és „Fatalities and Emission” projektjeinek bemutatása   A Volvo Car Corporation célul tűzte ki, hogy 2020-ig olyan biztonságos gépjárműveket fejleszt, amelyekben – a jármű hibájából – senki nem fog megsérülni és meghalni baleset következtében. Stratégiájuk, pontos célkitűzéseik és a várható eredmények a Volvo Vision 2020 című kiadványban jelentek meg összefoglalva.
A Holland Közlekedésbiztonsági Kutatóintézet (SWOV) küldetése a közlekedésbiztonság színvonalának növelése. A SWOV egy független kutatóintézet, melynek kutatási anyagai mindenki számára elérhető, aki valamilyen szinten is érdeklődik a közlekedés és közúti biztonság területén. Az alábbiakban áttekintjük az intézet céljait, tevékenységét, és néhány érdekesebb projektjét.
Az Európai Unió közlekedésbiztonságának javítása az Unió egyik elsődleges prioritása. Mivel 2011 első félévében Magyarország tölti be az uniós elnöki szerepet, ezért közlekedésbiztonsági kérdésekben is a figyelem középpontjába kerülünk. Az alábbiakban Ellen Townsend, a brüsszeli székhelyű Európai Közlekedésbiztonsági Tanács stratégiai igazgatója mondja el szakmai véleményét hazánk közlekedésbiztonsági helyzetéről, és a fejlesztés lehetséges irányairól.
(1)(2)(3)(4)(5)6(7)(8)(9)(10)(11)(12)(13)(14)(15)
Projektek, balesetmegelőzés